Als we dit boek in één zin moeten omschrijven is het: Leuk, mooi en leerzaam voor ieder die wil leren schrijven met penseel. Met de opkomst handlettering is het penseel ook weer terug van weggeweest. Marjet Verhoef legt in dit boek uit hoe je te werk gaat. Wij mogen ook nog eens een exemplaar weggeven!

Schrijven met penseel

Een penseel (‘géén kwast’, zo legt Marjet nadrukkelijk uit) heeft zachte haren en is hét ultieme instrument voor brushlettering. Brushlettering is het ‘verven’ van letters en past perfect in de trend van handlettering en kalligrafie. In een tijd waarin we meer woorden typen dan schrijven, winnen de oude materialen razendsnel terrein. Alsof we het ‘ouderwetse’ een beetje missen. En hoeveel mooie lettertypes je ook op je computer kunt vinden, er gaat toch weinig boven de pracht van met pen of penseel gecreëerde sierletters.

Handlettering

In haar eerste boek ‘Krijt’ nam Marjet ons al mee in de wereld van handlettering met krijt. Nu gaan we werken met penseel. Het boek is opgedeeld in handige hoofdstukken met nuttige informatie. Marjet legt uit welke soorten penselen, papier, verf en inkt er zijn en wanneer je welke soort moet gebruiken. Met handige opdrachtjes tussendoor kun je meteen met de informatie aan de slag. In het boek vind je verschillende patronen en sjablonen. Ook het boodschappenlijstje aan het einde mag niet ontbreken. Eén ding is zeker: wie het boek met aandacht leest, kan zich  optimaal voorbereiden om met deze creatieve hobby aan de slag te gaan.

Win

Ben jij benieuwd geworden naar het boek en wil jij ook met het penseel aan de slag? Dan heb jij misschien wel geluk! We mogen een exemplaar van dit boek weggeven. Je maakt kans door het onderstaande formulier in te vullen.

Het boek penseel is een aanrader voor iedere creatieveling die dol is op de kunst van het schrijven! Wij verloten één exemplaar onder de inzendingen van dit formulier.

*
 *